sâmbătă, 8 martie 2014

Ana Antonescu (redactor-şef), "CPSF 06" (2013)

Pe 1 iunie 2013, am achiziţionat un exemplar din numărul 6 al noii serii CPSF Anticipaţia. Cu toate că numărul acesta, îngrijit de doamna Ana Antonescu şi publicat de Editura Nemira, este foarte consistent, l-am parcurs abia în martie 2014.

Şi iată ce am aflat:

Dacă numărul al treilea al noii serii CPSF a fost dedicat literaturii dark fantasy, numărul al şaselea tratează despre literatura horror. Prima din cuprins este povestirea "În iarba înaltă" de Stephen King şi Joe Hill, în traducerea lui Liviu Radu. Premisa este aparent banală - o soră şi un frate opresc undeva în Kansas pentru că, dintr-o preerie învecinată cu şoseaua, au auzit strigăte de ajutor. Intriga se dezvoltă interesant, cu episoade înspăimîntătoare sau suprarealiste, iar finalul rotunjeşte povestea fără a aduce o explicaţie clară a fenomenelor supranaturale descrise şi păstrînd fiorul misterului.

Mircea Pricăjan contribuie cu un amplu studiu intitulat "Literatura horror" în care tratează atît despre autori binecunoscuţi ai acestui tip de literatură - de la Edgar Allan Poe şi H. P. Lovecraft la Stephen King şi Anne Rice - cît şi despre autori de nişă, mai vechi şi mai noi.

Ştefana Cristina Czeller ne oferă povestirea "Ape negre", narată la persoana întîi de un personaj-martor, cadru universitar american. Evenimentele din intrigă implică nu numai ritualuri oculte, sîngeroase, ci şi reîncarnarea unui personaj istoric notoriu.

Mihnea şi Filip-Iosif Columbeanu încheie acest număr al CPSF cu un articol substanţial: "Stephen King pe ecran: imaginea ororii - şi nu numai a ei..." Am remarcat paralela între dezvoltarea carierei literare a celebrului scriitor american şi succesiunea ecranizărilor realizate pentru cinematografie sau pentru televiziune. Am apreciat precizia cu care cei doi autori au oferit informaţii succinte şi judecăţi de valoare despre o mulţime de volume şi filme, în ciuda spaţiului relativ restrîns acordat acestui articol în revistă.

Pe ansamblu, şi acest număr tematic al CPSF Anticipaţia rămîne unul de referinţă (şi afirm asta în pofida faptului că nu sînt un admirator al literaturii horror). Merită menţionate buna redactare literară, ilustraţiile din interior (judicios alese), precum şi ilustraţia copertei, creată de bunul meu prieten Tudor Popa. Şi, cum pofta vine mîncînd, imediat după ce am încheiat lectura numărului 6 am început numărul 7, care aştepta la raft de ceva vreme.

Însă despre acela am să vă relatez cu altă ocazie...

(P.S. Ediţia a doua a romanelor mele Gangland şi Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această paginăFie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/Lectură plăcută!) 

Niciun comentariu: