duminică, 20 octombrie 2013

Marian Truţă (redactor-şef), "CPSF 10"

Vineri, 18 octombrie, am primit cadou de la domnul Marian Truţă un exemplar din numărul 10 al Colecţiei de Povestiri Ştiinţifico-Fantastice Anticipaţia (Editura Nemira, Bucureşti, 2013) - primul apărut sub îngrijirea dumnealui. L-am parcurs în două zile. Şi iată ce am aflat:

Prima povestire din volum, "Peste mohorîtul Pămînt", îi aparţine lui Philip K. Dick. Este un text fantastic, cu accente horror, în care experimentele unui personaj feminin cu entităţi dintr-un plan metafizic al existenţei iau o întorsătură tragică, iar eforturile iubitului ei de a o salva duc la consecinţe complet neaşteptate. Am remarcat traducerea îngrijită a lui Cristian Lăzărescu.

Al doilea text, "Joc din Bucăţele", este creaţia artistului craiovean Viorel Pîrligras. E o schiţă-avertisment pe tema pericolului dezumanizării într-o lume dominată de tehnologie, în care difeenţele dintre oameni şi roboţi se estompează treptat.

Norman Spinrad contribuie la sumarul revistei cu eseul "Hard SF" - o lucrare amplă şi bine documentată, ilustrată cu exemple relevante din creaţia unor autori ca Harry Harrison, Sakyo Komatsu, Greg Bear, Michael Crichton şi Gregory Benford. În pofida faptului că eseul datează din 1990, este un text de referinţă şi vi-l recomand cu căldură, mai ales pentru că traducerea lui Cristian Lăzărescu este de bună calitate.

Numărul 10 se încheie cu o povestire de Cristian M. Teodorescu, "Cerul prea aproape", în care nişte cercetători români implicaţi într-un proiect internaţional descoperă lucruri cu adevărat surprinzătoare despre structura Universului, iar lumea se apropie de Apocalipsă.

Am mai remarcat ilustraţia copertei, realizată de artistul grafic Tudor Popa, care exemplifică într-un mod ingenios ideea centrală a povestirii lui Philip K. Dick.

Pe ansamblu, chiar dacă nu este un număr tematic, CPSF 10 merită timpul şi atenţia dumneavoastră. În ceea ce mă priveşte, probabil am să recuperez cît de curînd "restanţele" şi am să vă relatez despre alte apariţii recente din Colecţia de Povestiri Ştiinţifico-Fantastice. Dar asta se va întîmpla cu alte ocazii...

(P.S. Ediţia a doua a romanelor mele Gangland şi Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această pagină. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)

2 comentarii:

Szasz Sebes Paul spunea...

Se gaseste undeva de vanzare ?

Florin Pîtea spunea...

@ Szas Sebes Paul Îl puteţi comanda online aici: http://www.nemira.ro/anticipatia/colectia-de-povestiri-stiintifico-fantastice-(cpsf)---2234.