miercuri, 8 mai 2013

Mircea Pricăjan se aventurează "Dincolo de noapte"

Astăzi, după ce am primit o veste neplăcută şi una agreabilă, am aflat de la domnul Mircea Pricăjan că a parcurs antologia Dincolo de noapte îngrijită de Oliviu Crîznic. Urmarea acestei lecturi este o cronică apărută în Revista de suspans (8 mai 2013)Din amplul articol mi-a atras atenţia următorul alineat:

"Acestea fiind spuse, şi după ce am citit cu maximă atenţie 

antologia care are în subtitlu particula „gotic”, trebuie spus, 

de asemenea, că în cuprinsul ei găsim exact trei povestiri de 

factură gotică: prima îi aparţine antologatorului însuşi, fiind 

un prequel la romanul său de debut … şi la sfârşit a mai 

rămas coşmarul (o veritabilă demonstraţie de scriere 

gotică!), iar celelalte două sunt scrise de Florin Pîtea 

(Văgăuna bântuită, interesant exerciţiu de recreare a limbajului cronicăresc din 

Medievalul românesc) şi de Raluca Băceanu (Fraţii de Saint-Yves, o poveste bine articulată 

care pune accent în principal pe latura melancolică a goticului, spre deosebire de 

contribuţia lui Oliviu, unde, ca de obicei în scrierile sale, predomină spectrul terorii şi 

imaginile senzaţionale).

Îi mulţumesc domnului Pricăjan pentru apreciere, iar pe dumneavoastră vă invit să parcurgeţi articolul integral aici.

(P.S. Ediţia a doua a romanului meu Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această pagină. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)

Niciun comentariu: