marți, 6 noiembrie 2012

Diane & Jon Sutherland, "Buddhism" (2006)

La începutul lunii noiembrie, 2012, am achiziţionat de la importatorii mei preferaţi, de la Librăria Nautilus, http://nautilus.ro, un volum ilustrat din seria "Endless Path". Volumul a fost scris de Diane şi Jon Sutherland şi se intitulează Buddhism (Editura Flame Tree, Londra, 2006). L-am parcurs în două zile.

Să vă spun şi dumneavoastră ce am aflat.

Introducerea este semnată de John Bowman - concisă, clară şi atrăgător scrisă.

Capitolele lucrării tratează despre originile şi istoria budismului, despre mesajul budismului, despre budismul timpuriu, despre diverse forme ale budismului (Theravada, Mahayana, tibetan şi Zen), respectiv despre budismul contemporan - inclusiv în formele sale occidentale.

Volumul se remarcă prin scriitura sintetică şi uşor de înţeles, precum şi prin numeroasele ilustraţii. Fotografii de temple, statui, călugări, basoreliefuri, peisaje şi aranjamente florale ajută la mai buna înţelegere a  informaţiilor din text.

Pe ansamblu, lucrarea Buddhism s-a dovedit a fi o lectură agreabilă şi instructivă. Probabil că pe viitor am să mai citesc cîteva cărţi pe această temă, precum The Foundations of Buddhism de Rupert Gethin.

Dar despre asta vom discuta cu alt prilej.

(P.S. Noul meu roman Anul terminal poate fi comandat acum online de pe site-ul Editurii Audiosfera, aici. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)

Niciun comentariu: