miercuri, 2 iulie 2008

'Relief' (1) (din volumul 'Necropolis')

Ar fi trebuit să fie zăpuşeală în noaptea aceea, dar nu era. După reducerea subvenţiilor, băieţii de la controlul microclimatului ripostaseră declarînd grevă de avertisment. Eu şi Kevin făceam baie. Cam a treia baie în ultimele zece zile. Kevin dispunea de suficienţi bani ca să se îmbăieze atît de des.

Telefonul începu să piuie.

- Vezi cine e, joker, zise Kevin.

Tipic pentru el. Alţi oameni îşi botează jokerii, îi tratează ca pe nişte prieteni, dar Kevin îmi spunea pur şi simplu "joker", ca şi cînd aş fi fost un obiect, o unealtă.

De fapt, asta şi sînt.

Am preluat apelul telefonic şi l-am trimis sub formă de impulsuri neurale către centrul lui auditiv.

- Kevin.

Ar fi fost suficient să se gîndească, fără să vorbească în gura mare, însă n-o făcea. Nu ştiu de ce.

- Johnson, de la agenţie.

Oamenii agenţiei sînt de o naivitate înduioşătoare în unele privinţe. Spre exemplu, folosesc nume precum Smith într-o ţară în care Ivanov, Rodriguez sau Chang ar fi bătut mai puţin la ochi.

- Bună, Johnson. Ceva nou?

Vorbitul ăsta cu voce tare o să ne vîre în bucluc.

- Fii drăguţ şi nu te băga, joker.

- Ce spui? întrebă Johnson, nedumerit.

- Jokerul a intrat în vorbă şi l-am pus la locul lui. Te ascult acum.

Nu putea să mă pună la locul meu, fiindcă niciodată nu mă scosese de acolo. Nici n-ar fi avut cum. Eram implantat într-unul din oasele sale craniene, îndărătul urechii drepte, iar conform contractului nu puteam fi extirpat decît cu acordul agenţiei.

- Avem un client pentru tine. Estevez, Ruth, 24.

- O femeie, comentă Kevin pe un ton neutru.

- Neesenţial, răspunse Johnson.

- Localizarea?

- Dacă era o chestie într-atît de simplă, agenţia n-ar fi apelat la tine.

- Mulţumesc.

În loc de salut, a venit tonul. Pe oamenii agenţiei, politeţea nu-i dădea afară din casă.

Odată cu vocea uscată a lui Johnson, semnalul telefonic transmisese un mesaj cifrat care cuprindea codul genetic al clientei, portretul ei tridimensional, patternul irişilor, amprentele digitale şi cele vocale. Agenţia avea grijă să ajungem la clientul potrivit. În joc era mîndria profesională a instituţiei.

(Volumul Necropolis este acum disponibil cu preţ redus la adresa:http://www.amaltea.ro/carte_98_NECROPOLIS.html. Lectură plăcută!)
Posted by Picasa

Niciun comentariu: