sâmbătă, 3 martie 2018

Oscar Lovell Triggs, "The Arts & Crafts Movement" (2009)

În iunie 2014, anticariatul Antic ExLibris din București părea pe cale să își schimbe unul dintre sedii. Ca urmare, destule dintre volumele oferite spre vânzare erau disponibile la un preț atractiv. Așa se face că am achiziționat un exemplar dintr-un album de artă superb, intitulat The Arts & Crafts Movement (Parkstone Press International, New York, 2009). L-am parcurs în intervalul iunie 2014 - ianuarie 2017.

Și iată ce am aflat:

Autorul, Oscar Lovell Triggs, a organizat materialul în câteva mari capitole. Cel dintâi tratează despre contribuția lui Ruskin la doctrina muncii. Al doilea - despre William Morris și pledoaria acestuia pentru o comunitate industrială. Al treilea - despre Ashbee și atelierul reconstruit. Iar al patrulea - despre dezvoltarea conștiinței industriale.

Spre final, în capitolul dedicat artiștilor de importanță majoră, apar secțiuni biografice despre cei care și-au adus contribuția la această mișcare artistică din Marea Britanie.

Albumul se încheie cu o succintă bibliografie și cu un index.

Trebuie să vă mărturisesc că am fost nu doar interesat de textul din album (căci domnul Triggs prezintă foarte frumos bazele ideologice ale mișcării Arts & Crafts, precum și evoluția acesteia), ci și fermecat de prezentarea tipografică excelentă: copertă cartonată color, lăcuită, supracopertă color, lăcuită, hârtie cretată de cea mai bună calitate, fotografii color uluitoare (multe pe o pagină, destule pe două pagini), tehnoredactare impecabilă. Ca urmare a celor menționate anterior, The Arts & Crafts Movement nu e doar o utilă sursă de informații despre o etapă importantă din istoria artei, ci și o piesă de colecție demnă de a fi revizitată și reapreciată ocazional.

Probabil nu veți fi deloc surprinși dacă am să vă spun că la aceeași editură, Parkstone Press International, a apărut și albumul dedicat lui Émile Gallé, nici dacă am să mărturisesc că am luat, cu același prilej, încă un album din serie - unul dedicat mișcării artistice Art Nouveau. Despre acesta din urmă promit însă că am să vă relatez cu altă ocazie.

Niciun comentariu: