sâmbătă, 12 octombrie 2013

Monica Ramirez, "Cum se scrie un best-seller" (Editura Tritonic, 2011)

Ieri am avut-o invitată în studio - la emisiunea "Ce citim astăzi?" - pe scriitoarea Monica Ramirez, redactor-şef la Editura Tritonic. Prin amabilitatea dumneaei, am primit cadou un exemplar din volumul Cum se scrie un best-seller - Tehnica americană pentru a transforma o idee într-un roman de succes (Editura Tritonic, Bucureşti, 2011). În drum spre casă, am început lectura acestui volum de nonficţiune, iar azi l-am terminat de citit.

Şi iată ce am aflat:

Cum se scrie un best-seller este accesibil, pe înţelesul tuturor. Volumul tratează chestiuni legate de administrarea timpului, de planificarea unui roman, de scrierea acestuia, de revizuirea manuscrisului şi de abordarea editurilor în vederea publicării. Cu toate că materialul prezentat este bogat, cu secţiuni despre construirea personajelor, structurarea intrigii, tehnicile de scriere a dialogului, stilistică şi puncte de vedere, fiecare chestiune este tratată succint şi ilustrată corespunzător cu exemple.

Fireşte, opiniile exprimate în acest volum se bazează pe experienţa personală - căci doamna Ramirez are o dublă carieră ca scriitoare - în Statele Unite ale Americii şi în România.

Am remarcat tehnoredactarea îngrijită a cărţii - o paginare aerisită şi litere prietenoase cu vederea cititorilor. Din păcate, redactarea literară a avut destule scăpări, atît în domeniul punctuaţiei cît şi în cel stilistic.

Pe ansamblu, Cum se scrie un best-seller e o carte foarte utilă pentru scriitorii începători, iar sfaturile din paginile ei pot fi un îndrumar rezonabil pentru cei care ar dori să scrie primul lor roman.

(P.S. Ediţia a doua a romanelor mele Gangland şi Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această pagină. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!) 

Niciun comentariu: