duminică, 23 iunie 2013

Alexandru Mironov, "Lumea-după-Google" (2013)

În prima zi a lunii iunie 2013, am cumpărat de la Tîrgul de Carte Bookfest un exemplar din cea mai recentă carte a domnului Alexandru Mironov, Lumea-după-Google (Colecţia Anticipaţia 04, Editura Nemira, Bucureşti, 2013). Autorul a fost amabil şi mi-a oferit un autograf cu dedicaţie. Am parcurs volumul în două zile.

Şi iată ce am aflat:

Lumea-după-google este un volum de nonficţiune - o carte de popularizarea ştiinţei. Domnul Alexandru Mironov ne împărtăşeşte din activitatea sa de jurnalist ştiinţific. În unele cazuri sintetizează şi explică articole din domenii de vîrf ale cercetării, în altele relatează ca martor ocular despre lucrările unor consfătuiri ştiinţifice, ori intervievează cercetători şi savanţi români.

Domeniile abordate sînt diverse, iar cartea e împărţită în trei secţiuni: "Trăim vremuri exponenţiale", "Ziduri care cad", respectiv "Eurolab". Am fost fermecat de modul în care verva oratorului Alexandru Mironov a fost transpusă în textul tipărit şi de entuziasmul contagios cu care autorul trece de la mecanică cuantică la inginerie genetică, de la energii alternative la apă structurată şi de la dispozitive experimentale la congrese internaţionale.

Lăudabil mi se pare şi efortul domnului Mironov de a atrage atenţia asupra rezultatelor cercetătorilor români - unii din generaţii trecute, alţii contemporani cu noi. Într-o societate în care mijloacele de comunicare în masă sînt sufocate de trivialităţi şi de banalităţi, cineva trebuie să vorbească în numele extraordinarului. Vă invit să parcurgeţi Lumea-după-Google şi vă urez lectură plăcută.

(P.S. Ediţia a doua a romanelor mele Gangland şi Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această pagină. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)  

Niciun comentariu: