vineri, 1 martie 2013

Lefranc & De Luca, "Soltrois 1. Dans les rêves de l'arbre roi" (2006)

Dintre albumele de bandă desenată achiziţionate în martie 2011, pe unul am reuşit să-l parcurg de două ori - căci prima oară nu-l recenzasem pentru beneficiul dumneavoastră. Aşa se face că, după Le silence de la Terre - Visionary RealityJerry Mail - A Time to Die şi Angel Doll, în ultima zi din februarie 2013 am citit a doua oară un album de Lefranc şi De Luca intitulat Soltrois 1. Dans les rêves de l'arbre roi (Les Humanoïdes Associés, Paris, 2006). Şi iată ce am aflat:

Albumul este o adaptare a unui roman de Éliane Taïeb publicat sub pseudonimul Julia Verlanger şi intitulat D’un Lieu Lointain Nommé Soltrois (1979). Intriga se desfăşoară pe o planetă unde mutanţi umanoizi verzi îi ţin în sclavie pe descendenţii unor colonişti veniţi de pe Pămînt. Protagonistul este Djellal, fiul nelegitim al unui rege şi desemnat drept succesor de către tatăl său după ce acesta din urmă fusese grav rănit într-o bătălie cu sclavii revoltaţi.

Unchiul lui Djellal, Abélan, complotează să-i ia locul la conducerea regatului Rauluis. Djellal călătoreşte, are în vis o aventură cu o fantastică femeie verde emanată din arborele-rege, apoi ajunge la un trib de descendenţi ai coloniştilor tereştri unde i se oferă găzduire. Planul protagonistului este să-i elibereze din sclavie şi să-i conducă în lupta împotriva uzurpatorului. Fără ştirea lui, însă, preotul tribului ia legătura cu astronava terestră cu care sosiseră cîndva coloniştii - astronavă aflată încă pe orbită.

Acesta este doar primul volum dintr-o serie proiectată, însă, din păcate, un al doilea volum nu a mai fost realizat. Cum prezentarea grafică este peste medie, iar combinaţia de SF şi fantastic este abil realizată, mă mir că publicul francez nu a apreciat Soltrois. Nu-mi rămîne decît să vă asigur că vă voi prezenta albume din alte serii, precum Le Régulateur, în viitorul apropiat.

(P.S. Ediţia a doua a romanului meu Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această paginăFie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa:http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!) 

Niciun comentariu: