miercuri, 16 ianuarie 2013

Veşti bune de pe Blogul Fanului SF

Tocmai am aflat prin amabilitatea editorului Horia Nicola Ursu că pe Blogul Fanului SF a apărut un amplu articol de Liviu Szoke, "Ce citeşte Liviu 16 - Succint" despre cîteva apariţii recente de la editura Millennium Books. Am fost, am parcurs articolul şi am fost plăcut impresionat. Spre exemplu, despre contribuţia mea la antologia Dincolo de noapte îngrijită de Oliviu Crâznic, domnul Szoke afirmă următoarele:

"Florin Pîtea-Văgăuna Bântuită: iată un alt exponent de seamă al literaturii SF de la noi, consacrat de romanele și povestirile sale cyberpunk, în care nu-l întrece nimeni. De remarcat faptul că și Florin Pîtea se poate mișca foarte ușor prin subgenuri, dovada fiind povestirea de față, cu un călugăr din Evul Mediu, Macarie, care este cam curios din fire. Povestire scurtă și la obiect, dar plină de tâlcuri ascunse."

Ceva mai jos, referindu-se la antologia Cele 1001 de scorneli ale Moşului SF, realizată de Ştefan Ghidoveanu, domnul Szoke a remarcat:

"Florin Pîtea-Cartea cu Scoarțe de Argint, Ferecate: în opinia mea cea mai frumoasă povestire a acestei antologii a fost lăsată chiar la sfârșit, pentru a exprima, e clar, OAU! Bună până la sfârșit. Povestea cărții cu coperte de argint ale cărei încuietori nimeni nu se pricepe s-o desfacă este lungă. Mulți sunt tentați de ea, dau bani grei pe ea, pierd bani grei din cauza ei, unii își pierd și viața din cauza ei. Ispita este mare și îi stârnește pe mulți. O parabolă excelentă, în spiritul marilor scriitori sud-americani, încheie en-fanfare această antologie excelentă. Making-of-ul acestei povestiri a fost singurul pe care am avut răbdarea să-l parcurg integral (nu că celelalte ar fi fost neinteresante, dar pur și simplu acesta m-a cucerit, fiind el însuși o poveste frumoasă)."

Îi mulţumesc pe această cale lui Liviu Szoke pentru apreciere şi vă invit să parcurgeţi întregul său articol aici.

(P.S. Ediţia a doua a romanului meu Anul terminal poate fi comandată online, urmînd sugestiile de pe această paginăFie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa:http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)

Niciun comentariu: