marți, 24 mai 2011

Am întîlnit şi ţesători fericiţi

Ieri, 23 mai 2011, după mult timp, am avut plăcerea să îl reîntîlnesc pe vechiul meu prieten şi coleg de cenaclu Bogdan Tudor Bucheru. Cu această ocazie mi-a prezentat-o şi pe soţia lui, Kelly, şi am discutat despre posibilitatea unor noi colaborări în domeniul literar. Şi tot cu această ocazie...

Mai ţineţi minte cum era dimineaţa de Crăciun cîndva, demult, plină de aşteptare şi de bucurie? Ieri, mulţumită lui Bogdan, am avut o duzină de Crăciunuri la pachet într-o după-amiază de primăvară. Pentru că Bogdan mi-a adus un set de cărţi una şi una.

Să vă spun şi dumneavoastră ce am primit cadou - pentru că probabil le veţi vedea recenzate pe rînd la Ţesătorul.

În ediţie de buzunar, am primit This Is Not a Game de Walter Jon Williams (cel care a scris Hardwired, între altele), Extraordinary Engines (o antologie steampunk de Nick Gevers), The Terminal State de Jeff Somers (al patrulea roman din seria cu Avery Cates, începută cu The Electric Church) şi Steampunk'd (o altă antologie steampunk alcătuită de Jean Rabe şi Martin H. Greenberg).

În ediţii cu format mai mare am primit Pump Six and Other Stories de Paolo Bacigalupi, Deep State de Walter Jon Williams, Zendegi de Greg Egan, Steampunk II: Steampunk Reloaded (o antologie superbă alcătuită de Ann şi Jeff VanderMeer) şi The League of Extraordinary Gentlemen: Century 1910 de Alan Moore şi Kevin O'Neill.

În ciuda neplăcerilor legate de transportul aerian pe distanţă lungă, Bogdan mi-a adus şi cîteva volume cartonate: Zero History de William Gibson (pe care am recenzat-o aici), Ship Breaker de Paolo Bacigalupi, Metatropolis (un volum cu nuvele interconectate scrise de diverşi autori şi coordonat de John Scalzi) şi o antologie absolut magnifică, Songs of the Dying Earth, realizată de George R. R. Martin şi Gardner Dozois, cu colaborarea unor scriitori de primă mînă, în onoarea lui Jack Vance şi a seriei sale de volume despre Pămîntul Muribund. Atît Steampunk II cît şi Songs of the Dying Earth sînt înţesate de gravuri.

Probabil că vă întrebaţi de ce nu m-am cufundat deja în lectură, aşa încît nu am să mă mai lungesc cu vorba. Dar am să vă spun şi dumneavoastră cît de curînd ce alte minunăţii am găsit în cărţile pe care mi le-a adus Bogdan cadou.

(P.S. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)  

2 comentarii:

Florin Pîtea spunea...

@Iasi Vă mulţumesc pentru urări şi pentru propunerea de a schimba link-uri. Am pus deja site-ul dumneavoastră pe blogroll la Ţesătorul.

bogdan spunea...

superb cadou. un adevărat Crăciun la sfârșit de mai. de-abia aștept recenziile pentru Bacigalupi și pentru Songs of the Dying Earth.